niedziela, 16 grudnia 2012

Drink Śrubokręt (Screwdriver) - Klasyczny & "Zaśniedziały"


Jest taka magiczna rozpiska "klasycznych drinków" jak  International Bartenders Association Official Cocktails. Nie mogłem uwierzyć, gdy zobaczyłem na niej recepturę drinka Screwdriver. Wódka z sokiem pomarańczowym... gdzie tu drink?! Okazuje się jednak, że nazwanie tego "drinkiem" wiąże się z jedną lepszych legend barmańskich.

Amerykański nafciarz pracował w Arabii Saudyjskiej. Jak wiadomo w tym kraju alkohol oficjalnie jest zakazany. W sekrecie zatem jankeski inżynier dodawał do puszkowanego soku pomarańczowego wódkę z piersiówki. Oczywiście nie miał łyżeczki. Całość zatem mieszał ... śrubokrętem :]

Jakoś nawet ta historia nie przekonała mnie do picia czystej wódki z sokiem pomarańczowym - wzorem zatem Hrabiego Negroni nie sfochałem, tylko wymyśliłem własną wersję drinka z wykorzystaniem kolejnej z cyklu wódek Wyborowej- Smaki Świata - tym razem limonkowo-miętowej. Poznajcie Klasyczny Śrubokręt oraz Zaśniedziały Śrubokręt i wybierzcie, która wersja bardziej wam się podoba :)
Zaśniedziały Śrubokręt
Śrubokręt - Klasyczny (Screwdriver)






















1. Śrubokręt (Klasyczny)

50 ml wódki
sok pomarańczowy

Do wysokiej szklanki wypełnionej lodem przelać wódkę i dopełnić sokiem. Zamieszać - można śrubokrętem ;)

2. Zaśniedziały Śrubokręt

50 ml wódki limonkowo-miętowej
25 ml syropu miętowego
sok pomarańczowy

Do wypełnionego lodem shakera przelać wszystkie składniki i dobrze wstrząsnąć. Przelać do wysokiej szklanki.

بِصَحَّتِكَ [bi-ṣaḥḥatik!]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...